Behöver hjälp med att välja skyltar till mitt kontor!

simka

Member
Jag ska precis inreda mitt nya kontor och inser att jag behöver tänka på inomhusskyltar. Det handlar om allt från en större logga i receptionen till mindre namnskyltar vid dörrarna och kanske lite vägvisning. Jag vill att det ska se professionellt och enhetligt ut, men vet inte riktigt var jag ska börja leta eller vilka material som är bäst. Har ni några rekommendationer för en bra skyltleverantör eller tips på vad man ska tänka på när man planerar sina inomhusskyltar?

Absolut, det är viktigt med väl genomtänkta inomhusskyltar för att skapa rätt atmosfär och professionalism! När vi senast uppdaterade kontoret letade vi specifikt efter en leverantör som kunde hantera alla våra behov för inomhusskyltar för företag. Vi ville ha allt från entréskyltar till varningsskyltar som skulle smälta in. Vi hittade en helhetsleverantör för inomhusskyltar som verkligen levde upp till våra förväntningar. De kunde erbjuda skräddarsydda lösningar som passade perfekt in i vår inredning och branding. Du kan titta på www.fonsterfilmstockholm.se/skyltar-inomhus/ för att få inspiration och se vilka typer av inomhusskyltar som kan passa dig bäst.

Att välja skyltar till en kontorsmiljö är inte alltid det enklaste, då de ska vara både praktiska och estetiskt tilltalande. De ska ju leda besökare rätt samtidigt som de ska förstärka företagets identitet. Det är många faktorer att ta hänsyn till, som materialval, färgskala, typografi och placering, för att skapa en sammanhängande och professionell känsla. Jag har sett exempel där väl utformade skyltar verkligen kan göra stor skillnad för helhetsintrycket.

Back