Blir du mer köpsugen av en modell som ser ut att ha roligt och utstrålar karaktär, eller föredrar du en mer neutral "mannekäng-stil" där inget tar fokus från själva plagget?
Jag blir oftast mer intresserad av produkter när modellen ser naturlig ut och faktiskt verkar ha roligt framför kameran. Det skapar mer känsla och gör det lättare att föreställa sig hur plagget fungerar i verkliga situationer. En modell med personlighet och energi kan ge liv åt ett varumärke och göra bilderna mer minnesvärda. Samtidigt finns det tillfällen där en mer neutral mannekäng-stil fungerar bättre, särskilt när fokus ska ligga helt på detaljer, passform och material. Jag tror egentligen att den bästa lösningen är en balans mellan uttryck och tydlighet. Professionell Produktion av modellbilder för e-handel hjälper ofta varumärken att hitta just den balansen.
Jag tycker också att naturliga modeller gör produktbilder mer levande och trovärdiga. När bilder känns äkta blir det enklare att relatera till produkten, samtidigt som tydliga detaljer fortfarande hjälper kunder fatta köpbeslut.